Laatutakuuni: vain tyytyväinen asiakas maksaa

Taloyhtiöt ovat usein tyytymättömiä isännöitsijöiden työn laatuun. Olen Isännöintivelhon yrittäjänä sitoutunut muuttamaan tilannetta: minä lupaan, että hoidan asiakkaideni toimeksiannot viivyttelemättä, sovitut asiat tehdään ja taloyhtiön hallitus on aina ajan tasalla siitä, miten isännöinnin työt taloyhtiössä etenevät. Haluan, että asiakkaani ovat tyytyväisiä palveluuni. Nyt olen valmis antamaan tälle lupaukselleni myös takuun: jos palveluni ei täytä asiakkaan odotuksia, isännöintipalkkiota ei tarvitse maksaa.

Luit aivan oikein: jos teen työni huonosti, asiakkaan ei tarvitse siitä maksaa. Tämä koskee niin kuukausittaista isännöintipalkkiota kuin erillisen toimeksiannon palkkiotakin. Asiakas määrittelee, onko työni laatu riittävää vai ei. En aseta tälle takuulle mitään sopimusehtoja:

Jos asiakas ei mistä tahansa syystä ole tyytyväinen, hänen ei tarvitse maksaa.

Tällä takuulla olen lopullisesti hitsannut yritykseni menestyksen ja oman toimeentuloni kiinni asiakkaitteni tyytyväisyyteen. Se on täsmälleen myös takuun antamisen tarkoitus.