Miksi vanhoista asiakkaista ei pidetä huolta?
Teleyritykset ovat useimmille tuttuja liiketoimintamallistaan, jossa etuja tarjotaan vain uusille asiakkaille ja vanhat asiakkaat jäävät nuolemaan näppejään. Isännöintialaa tuntuu paikoitellen vaivaavan sama tauti, paitsi vaan huonompana versiona: vanhat asiakkaat jätetään edelleen heitteille, mutta uusillekaan ei tarjota sen kummempia etuja. Tämä … Lue lisää
Puheenvuoro isännöintialan houkuttelevuudesta
Viime viikolla Kiinteistöliitto järjesti perinteisen talous- ja tilinpäätösiltapäivän hotelli Presidentissä Helsingissä. Päivän lopuksi pitkälti varttuneemmasta väestö koostunut yleisö sai esittää kysymyksiä, ja eräs vanhempi herrasmies esittikin kysymyksen Kiinteistöliitto Uusimaan toiminnanjohtajalle: ”Isännöitsijät eläköityvät kovaa tahtia ja näyttää, että taloyhtiöiden on jatkossa … Lue lisää
Keskity oikeisiin asioihin asuntonäytöllä
Kävin viikonvaihteessa kahdessa talonäytössä, joissa oli kummassakin paikalla useita ostajakandidaatteja. Sain havaita, että tavallisten ihmisten riskinottohalu on hämmästyttävän suuri. Puolen miljoonan ostos perustellaan muutaman kymppitonnin sisustuksella ja sisustuksen alle ja taakse jäävä aktiivisesti unohdetaan. Järki sanoo, että ainoa oikea päätös … Lue lisää
Kavallusten estäminen isännöinnissä
Asiakas esitti sopimusneuvotteluissa suoran kysymyksen: ”Miten voit vakuuttaa meidät siitä, että taloyhtiömme rahoja ei isännöinnissäsi voida kavaltaa?” Vastasin rehellisesti, että en sitten yhtään mitenkään. Kavallusten täydellinen estäminen olisi mahdollista vain, jos isännöitsijällä ei olisi lainkaan tilinkäyttöoikeuksia. Mutta jos isännöitsijä ei voi maksaa … Lue lisää